Hoe Je De Aandacht Van Een Lezer Vasthoudt

Gepubliceerd op 1 december 2024 om 20:37


U hoort deze zin keer op keer:

 

"De aandacht tegenwoordig is korter dan ooit."

 

Het is niet alleen waar, het heeft ook een enorme invloed op de manier waarop uw product of dienst wordt verkocht.

 

In dit korte artikel geef ik u 3 manieren om uw publiek aan hun scherm te binden om te lezen wat u te zeggen heeft.

 

Houd uw berichten simpel (met de bartest)

 

De makkelijkste manier om je lezers geboeid te houden is door met ze te praten zoals u in een bar zou doen.

 

Ja, zo simpel is het. Bier in de hand en vooruit.

 

Het is het perfecte meetinstrument om te zien of de zin die u schrijft in een 'normaal' gesprek past.

 

Denkt u dat deze de bar test doorstaat?

 

"Hé, ik vind dat je er zo extravagant uitziet als pegasus in dit glinsterende maanlicht"

 

Zou een normaal mens (zelfs na 4 biertjes) zoiets zeggen?

 

Hmmm... misschien Shakespeare, maar verder... NEE.

 

Nog eentje.

 

"Hé, ik vind je echt prachtig... maar ik wed dat je dat de hele tijd hoort." "Ik ben Arno, leuk je te ontmoeten."

 

Klinkt dit menselijk, toch?

 

Dat is het ook, en als u dit nog nooit tegen een mooie vrouw hebt gezegd, kweek dan eens wat dikke ballen ;p

 

Geef een draai aan dingen

 

Eén ding dat u niet kunt doen, echt nooit, is saai zijn.

 

Zoals de kleur grijs, oude mensen mode of een maand lang alleen maar droge rijst eten.

 

Dit gaat hand in hand met daten en ik kan je het beste voorbeeld geven.

 

Als u op een date bent en ze vraag: "Dus, wat doe je?"

 

En u zegt: "Nou, ik ben technicus."

 

U meneer, bent game over.

 

Wat u in plaats daarvan doet om NIET saai te zijn en dingen interessant te houden, is een draai geven aan het zijn van een technicus ZONDER te zeggen dat je een technicus bent.

 

Capiche?

 

“Ik zorg ervoor dat de belangrijkste industrieën hier in Nederland blijven draaien, als ze stoppen…". Dan zitten mensen in de kou, zonder stroom en kunnen ze geen werk meer doen.”

 

Nu klinkt u als superman!

 

Gebruik beelden

 

U wilt de lezer laten ervaren dat het lezen van uw berichten het beste is wat ze op een dag kunnen doen.

 

Dat gaat vanaf nu werkelijkheid worden.

 

U gaat de lezers echte emoties laten ervaren.

 

Hoe?

 

Ik ga u dit op de meest saaie manier vertellen:

 

Door uw zinnen zo te structureren dat hun 5 zintuigen worden geprikkeld.

 

Gebruik visuele taal als u schrijft, wat zouden ze voelen? Wat zouden ze ruiken als ze uw geurende producten zouden kopen?

 

Verkoopt u een dienst? Welke resultaten zouden ze gaan zien?

 

Bent u producent? Wat zouden ze horen? Waarom is dat beter?

 

Bonjour chef, wat zouden ze proeven?

 

U kunt deze toevoegen aan al uw berichten om de lezer het te laten ervaren.

 

Als u bewijs wilt zien dat dit werkt, stuur me dan een e-mail met als onderwerp: 'bewijs' en ik stuur u mijn berichten die u een "OMG dit is geweldig!"-moment bezorgen.

 

Voor nu is dit het.

 

Collin

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.