Deze 3 ‘Headline’ Geheimen Zullen U In Staat Stellen Uw Bedrijf Op Te Bouwen Met Goudstaven In Plaats Van Saaie Stenen

Gepubliceerd op 23 november 2024 om 20:16


We schijnen licht op headlines, de allerbelangrijkste beslisser voor uw bedrijf.

 

"Waarom headlines?" En ik geef je geen ongelijk, elke keer dat ik met mijn klanten over koppen sprak, zag ik duidelijk vraagtekens opduiken. (Maar meestal probeer ik nerdy-marketingtermen te vermijden).

 

Het is een van de belangrijkste ‘dingen om goed te doen’, omdat het invloed heeft op de keuze van de prospect, lead of klant zaken met u gaat doen.

 

Stelt u zich eens voor dat u de baas bent van een luxe juwelierszaak en u hebt twee kandidaten voor een sollicitatiegesprek.

 

Persoon één komt binnen met een mooi overhemd, een mooie stropdas en een geweldig zittende pantalon.

 

Persoon twee komt binnen met een wit T-shirt met vlekken erop en een spijkerbroek met gaten erin.

 

Welke kies je? Dat is duidelijk. En waarom? Vanwege de eerste indruk.

 

Dat is ook het effect van ELKE headline.

 

Laten we nu wat licht werpen op veelvoorkomende fouten die ervoor zorgen dat mensen in zombies veranderen door uw headline, hongerig naar andere bronnen van dopamine in plaats van uw product of dienst.



Hoe u uw leads hongerig maakt naar uw product of dienst
door uw headline goed te gebruiken



Vaak maken bedrijven de headline heel vaag en verwachten ze dat mensen willen weten wat het betekent door verder te lezen.

 

Om vervolgens nooit te begrijpen dat de headline de reden moet zijn waarom mensen verder willen lezen.

 

Dus wat zijn een paar slechte headlines die mensen meteen naar TIKTOK stuurt om hun 'rush' te krijgen?

 

Ik liep door de stad en zag dit op een billboard.

 

"Het is alsof ze recht door me heen kijkt"


Dat was het. Er was een QR-code die je kon scannen, maar waarom zou ik die scannen als ik geen idee heb waar het me naartoe brengt?!

 

(Ik ga het vinden en een foto toevoegen).

 

In dit geval was het een groot museum dat hier populair is, maar het had zoveel beter gekund.

 

Ik zal snel wat nadelen van deze kop doornemen om u te laten begrijpen waarom het zijn potentieel om MEER klanten te bereiken niet zal bereiken.

 

Nadeel 1: Het is zo vaag dat ik niet weet waar het over gaat.

 

Een van de 3 geheimen is de WIIFM of "What’s in it for me?".

 

"Wat levert het mij op?".


Als een klant jouw product ziet, zou hij moeten denken: “Ahh, ik kan dit gebruiken voor X, Y en Z.”

 

Of

 

"Ohh!" "Ik wil die tentoonstelling graag zien!”

 

Uw prospects, leads of klanten zouden op zijn minst IETS moeten weten van wat uw product of dienst voor hen kan doen.

 

Stel u voor dat u boren verkoopt en u maakt een flyer om uw boren te promoten en u schrijft alleen:

 

"En toen was het gerepareerd."

 

In plaats van.

 

"Kan alle denkbare gaten maken". "De ultieme alles-in-één boor die u ooit nodig zult hebben."

 

De eerste zit vol met vaagheid en verwarring.

 

De tweede dekt de WIIFM: "Ah, met deze boor maak ik gemakkelijk alle gaten van de grootte die ik nodig heb."

 

Onthoud: het gaat nooit om het product, het gaat om het probleem dat het product oplost.

 

Niemand koopt boren voor de lol, ze hebben het nodig om het boren van gaten gemakkelijker te maken.



Het tweede geheim om veelvoorkomende fouten in headlines te vermijden



Nadeel 2: Het sluit niet aan bij de behoeften of interesses van de doelgroep.

 

Iedereen die interesse heeft om naar het stadsmuseum te komen, wil graag een reden om te komen.

 

Tentoonstelling over dinosauriërs: "Ontdek NU de onthulde geheimen van dinosauriërs in (naam van het lokale museum)."

 

Tentoonstelling over Egyptische kunst: "ONTHULD!" "De oude kunst van Egypte, kom en leer wat hiërogliefen eigenlijk betekenen."

 

Tentoonstelling over de Rolling Stones: "The Rolling Stones komen naar het (lokale museum) en brengen meer dan 1000+ items om te bewonderen."

 

Deze koppen geven mensen een echte aanwijzing en reden om te komen EN het is ook gericht op een specifieke groep behoeften en interesses, namelijk: dinosaurus liefhebbers, Egyptische kunst geeks en Rolling Stone-fans.

 

Het enige wat ik met deze kop deed, is hun "IK WIL ER NAAR TOE"-neuronen 'kietelen'.



En dat deed ik door iets te presenteren wat een specifieke doelgroep wil, nodig heeft en waar zij interesse in heeft.

Het toevoegen van de laatste steen aan de grens die goede
headlines scheidt van de slechte.



Gefeliciteerd, je weet nu hoe je een goede kop maakt.

 

"Maar je zei dat er 3 geheimen waren!"

 

Dat klopt, en ik wil er zeker van zijn dat ik het meest kostbare niet verspil aan iemand die bang is om er wat werk voor te doen.

 

Door dit artikel te lezen, heb je genoeg kennis gekregen over hoe u die ‘gans die gouden eieren legt’ kunt worden.

 

Ik wil zien dat u probeert om 3 koppen te maken voor uw huidige bedrijf met behulp van deze tips en ze naar mij mailt met als onderwerp ‘headline’.

 

En als het meer dan 50% bij publiek aan zal slaan, stuur ik u persoonlijk een e-mail met het laatste geheim, zodat u uw bedrijf kunt opbouwen met goudstaven.

 

€ Veel succes €

 

Collin


Ps. Ik zal u ook nauwkeurig het % succespercentage van uw drie headlines vertellen EN waarom uw headlines zullen mislukken of slagen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.