Zo verander je lappen tekst in overtuigende marketing dat conversie boost

Gepubliceerd op 28 september 2024 om 20:46


Weet je wat de verkoop in jouw bedrijf het meest beïnvloed?

 

Een redelijk goede schrijver zijn.

 

Dat is helemaal niet zo moeilijk als dat je denkt, want het enige wat je hoeft te beantwoorden is dit:

 

"Hoe kan ik schrijven op een manier die volledig is afgestemd op mijn klanten en ervoor zorgen dat ze na het lezen 100% zeker bij mij kopen?"

 

De vraag van de klant is makkelijk, je komt ze dagelijks tegen.

 

Maar hoe zit het met schrijven op een manier die afgestemd en to the point is?

 

Ja, dat klinkt nu misschien moeilijk, maar binnen 5 minuten zul je begrijpen en in je voordeel gebruiken hoe je op een bindende manier zonder gebabbel kunt schrijven.



Hoe het maken van je ‘afgestemde berichten’ een oneerlijk voordeel is



Laten we eerst eens kijken naar het voorbeeld van iets dat niet afgestemd is op het juiste publiek, we noemen dit gebabbel.

 

"De vergadering vindt plaats om vijf uur en wat besproken zal worden is 'de treurige staat van zakelijk schrijven'.

Wat een mond vol… of deze.

 

“Het onderwerp van gisteren over ijs was geweldig." "Ik vond het echt leuk om te leren hoe vanille, chocolade en pistachenoten in de fabriek worden gemaakt.”

 

Ik viel in slaap terwijl ik dit las… zoooo saai.

 

Nog eentje.

 

“Kom je vandaag naar de les in je blauwe Ford Mustang?" “Die met de gespoten velgen, carbon carrosserie en verwarming op de achterbank?" Het is zo'n geweldig voertuig!”

 

Al deze zinnen zijn zo lang, niet bondig en niet afgestemd op het publiek dat gewoon snel het antwoord wil op hun brandende vraag!

 

Dit soort zinnen zijn het equivalent van tegen een bedrijfseigenaar zeggen:

 

“Sorry dat ik u stoor, ik zal het kort houden, want ik weet dat uw tijd kostbaar is en uhm ja… ik ga nu de vraag stellen… uhh."

 

Pfff, het is irritant en dat moet veranderen.

 

Hoe je klanten aan het scherm gekluisterd
krijgt terwijl ze jouw marketing verslinden

 

Zo zou ik de zinnen veranderen om ze dwingend, beknopt en bondig te maken.

 

“De vergadering is om vijf uur en er wordt gesproken over ‘de treurige staat van zakelijk schrijven’.”

 

De overtuigende versie:

 

“De vergadering is om vijf uur." “Onderwerp: 'De treurige staat van zakelijk schrijven’."

 

Snapt je hoe dit iemand anders beïnvloedt?

 

Het is snel en to the point. Volgende!

 

“Het onderwerp van gisteren over ijs was geweldig." "Ik vond het echt geweldig om te leren hoe vanille, chocolade en pistachenoten in de fabriek worden gemaakt.”

 

Ik viel weer in slaap en werd wakker met dit in gedachten.

 

“Ik vond het geweldig om te leren hoe ijs wordt gemaakt tijdens de rondleiding door de fabriek gisteren.”

 

Simpel. Schoon. Door de rommel heen. De laatste.

 

“Kom je vandaag naar de les in je blauwe Ford Mustang?" Die met de gespoten velgen, carbon carrosserie en verwarming op de achterbank? Het is zo'n geweldig voertuig!”

 

Laten we het veranderen van fanboy naar badboy.

 

“Die aangepaste Mustang is geweldig, rijd je ermee naar campus?”

 

Zo verander je deze lange saaie stukken tekst in overtuigende marketing dat conversie scoort.

 

Oefening baart kunst, maar ik zal deze onderwerpen in toekomstige artikelen veel uitgebreider bespreken.

 

Als je hier goed in wordt, zul je overal kansen tegenkomen om bedrijven te helpen met je marketing.

 

Doe je best!

 

Collin

 

Ps. Als je hier samen aan wilt werken, of iemand nodig hebt die overtuigende teksten voor je schrijft terwijl jij jouw eigen business onderhoudt, stuur me dan een bericht via dit formulier en ik of mijn team zal contact met je opnemen.

 

Geen verkooppraatjes, geen kosten en geen verplichtingen.

 

Vul het formulier in onder het kopje: ‘Gratis Marketing Analyse’ om te beginnen.



Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.