Het is een feit dat schrijven u geld kan opleveren. Heel veel...
Nieuwsartikelen verkopen, boeken verkopen, advertenties verkopen, noem maar op.
Maar schrijven om te verkopen is, in deftige woorden, het verbinden van schrijven met psychologie.
Aan het einde van dit artikel weet je precies hoe je schrijven kunt gebruiken en het in geld kunt omzetten.
Hoe schrijven uw bedrijf meer geld kan opleveren
Laten we vanaf het begin duidelijk zijn, want ik wil niet graag een stempel op mijn voorhoofd krijgen met de tekst "Oplichter".
Simpelweg in het rond schrijven levert geen geld op... Misschien als u uw polsen kunt bewegen als Georgia O'Keeffe.
Maar u bent in het bedrijfsleven, dus ik wil je laten zien hoe je schrijven kunt gebruiken op een manier die echt op jou van toepassing is.
Nu dat duidelijk is, zal ik deze diamant eens belichten.
De eerste wet van tekst dat verkoopt
Omdat de ogen de toegangspoort tot de ziel zijn, is dit het perfecte begin om dat te gebruiken!
Wat is het meest opvallend als je over een boek, artikel of advertentie heen kijkt?
Het is de kop en het is de ultieme verleidster.
Ons doel met een kop is om de aandacht van uw klanten te trekken.
En als we die aandacht hebben, kunnen we ze omzetten in conversie.
Er zijn twee sleutel principe die hiervoor gelden:
Duidelijk: De boodschap moet duidelijk en beknopt zijn.
WIIFM: De kop moet direct betrekking hebben op een behoefte of een probleem dat uw publiek ervaart.
Voorbeeld van een goede kop:
Ww huis binnen 94 dagen verkocht of wij betalen u €1.500.-
De reden dat deze kop goed is, is omdat deze de twee belangrijkste principes op een perfecte manier benut, maar het doet ook meer.
U weet gelijk voor wie het is bedoeld en wat het lezen van dit artikel u zal geven.
Het 'meer' in deze kop is dat het in één keer een aanbod en garantie oplevert.
“Of wij betalen u €1.500.-”
Dat schept vertrouwen en een lage drempel voor de lezer.
Voorbeeld van een slechte kop:
“Doe mee voor een euro”…
Het is net zo verwarrend en vaag als het proberen te volgen van een film in een andere taal met uw ogen dicht.
Een goede kop houdt je publiek geboeid en zorgt ervoor dat je product of dienst de grootste kans heeft om te converteren naar een verkoop.
Maak korte content
Ooit gehoord van de term?
Tegenwoordig moet content zo kort en overtuigend mogelijk zijn.
Mensen willen niet achterover leunen en ontspannen je artikel van 10 minuten lezen…
Ja, in dit geval is een boek anders, maar mensen die het boek bezitten, hebben het al gekocht.
Laten we dus korte boeiende teksten gebruiken om uw product of dienst te verkopen.
We hebben het eerste deel, de kop, al besproken.
Ik heb de andere twee hoofdelementen beschreven in een eenvoudig te volgen gids, die zo is gestructureerd dat u alle drie de elementen op dezelfde dag kunt implementeren.
Ik voelde me goed toen ik het maakte, dus ik heb alle bewijzen van mijn werkende artikelen en advertenties met feedback toegevoegd, zodat u precies kunt zien wat er goed ging.
Binnenkort meer waarde...
Collin
Ps. Als u hulp nodig hebt met diepgaande problemen over dit onderwerp, kunt u me een e-mail sturen en ik zal persoonlijk uw schrijfwerk doornemen en mijn feedback met u delen.
Reactie plaatsen
Reacties