Eindelijk! We gaan praten over de revolutie in de online marketing industrie. Deze ‘twee-stap lead generatie’ zal de haren op je armen overeind doen staan. Want deze ontdekking gaat jouw marketing reis zoveel makkelijker maken. Meer klanten. Meer groei. Meer geld. Gegarandeerd.
Verkoopt je nog ijs aan Eskimo's?
Verkoop je ijs in een koude plek, aan mensen die het altijd koud hebben?
Ik wil niemand beledigen, maar dit is de realiteit voor de meeste marketeers. Het is alsof je expres wegloopt van een hoger inkomen…
Laten we doen alsof je ECHT ijs verkoopt.
Je heet Sjon, woont in het noorden van Noorwegen en gaat ijs verkopen in je dorp.
Je plaatst een online advertentie, hangt een flyer in de supermarkt of je begint je sales pitch te schreeuwen op straat naar mensen die met hun handen in de zakken van hun bontjas lopen.
Het doel van Sjon is om ijs te verkopen. Denk je dat hij zal slagen, als hij blijft pitchen bij een ‘koud publiek’ ?
*Spoiler alert* Hij zal niet slagen.
Zou het daarentegen niet veel slimmer zijn om aan mensen te verkopen die kunnen profiteren van ijs?
Zeker wel! Dat is waar twee-stap lead generatie van pas komt. Het wordt namelijk gebruikt om koud publiek op te warmen zodat ze van je kopen.
Kijk.
Een heel simpel voorbeeld: Ik wil mijn ijs verkopen en ik begin te adverteren in mijn dorp in Noorwegen. In mijn allereerste advertentie probeer ik NIKS te verkopen maar alleen iets van waarde te laten zien. Misschien een video met informatie over ijs, of laten zien waar dit specifieke ijs vandaan komt en uitleggen waarom mensen mijn ijs zouden moeten kopen, etc.
Vervolgens plaats ik de advertentie op Facebook en kijk ik dagelijks naar de interactie van mensen die mijn advertentie hebben zien, die op mijn advertentie hebben geklikt en die mijn advertentie hebben doorgestuurd naar hun vrienden.
Met Facebook pixel, kan dat namelijk allemaal.
Die mensen zijn nu mijn ‘warme leads’.
De tweede stap in dit proces is om een nieuwe advertentie te maken met een AANBOD, die vervolgens op je nieuwe ‘warme’ publiek in te sturen en kijk daarna maar eens hoe jouw mailbox wordt volgespamt.
Dus in het kort, twee-stap lead generatie =
Twee- stap leadgeneratie strategie:
- Begin met een aantrekkelijke advertentie die waardevolle content over jouw product biedt.
- Moedig interactie met de inhoud aan om interesse en betrokkenheid te peilen met google/facebook pixel.
- Retarget de betrokken doelgroep aan wie u wilt verkopen met een advertentie, inclusief aanbieding/aanbod.
Gebruiken van Facebook en Google pixels:
Gebruik tracking pixels om de betrokkenheid bij de advertentie te monitoren.
Gebruik deze tools om gebruikers die betrokken zijn bij de inhoud te identificeren en te segmenteren.
U moet dit gebruiken in uw marketingstrategieën, omdat u er zoooo veeeel mogelijk geld aan verdient.
Als je nog steeds niet 100% zeker weet hoe je deze strategie toepast, stuur dan een mail naar Collin@vanderwoudeonlinemarketing.nl en ik antwoord binnen 24 uur.
Doe je best en geef alles wat je hebt,
Collin
Reactie plaatsen
Reacties