Er Is Geen Product Dat Iedereen Aanspreekt.

Gepubliceerd op 15 juni 2024 om 20:53


Laten we het kort hebben over het geloof van de marketeers om me heen: “Alles kan aan iedereen worden verkocht.” Ik cringe er al van als ik het mijzelf hoor denken. Als er #1 belangrijk regel is als het aankomt op verkoop dan is het “ken je publiek”

Breng de goudstandaard terug

 

Elke sport, elk geloof, elk verhaal en zelfs het creëren van een nieuwe baby, werkt. Met. De. Basis.

 

Het begrijpen van bepaalde componenten die een uitkomst maken. 1 + 1 = 2 Behalve als je in Noord-Korea woont. Maar je zult nooit de basis mogen vergeten. Het heeft niet voor niks die benaming.

 

“De basisprincipes zijn de grondleggers die essentieel zijn om  iets te laten werken.”

 

Dat gezegd hebbende, dat is hetzelfde voor aaaalllllleee aspecten in de marketing. Zoals adverteren, waar we ons nu op focussen.

 

Ik ga je de basisprincipes geven zodat jij jouw advertenties conversie kan laten draaien.

Gebruik de kracht van het ‘vergrootglas principe’

 

Herinner je het beeld nog wanneer je voor het eerst een vergrootglas in je handen gedrukt kreeg?

 

Hoogstwaarschijnlijk, gebruikte je het om in te zoomen op de wereld… Misschien wel om zonlicht te reflecteren en hel na te bootsen voor kleine insecten of de pukkel te vinden op je opa zijn neus... Geen idee. 

 

Inzoomen is waar wij op willen focussen.

 

Het is van levensbelang (voor je business) om de mensen, die je verkoopt, te kennen.

“Richt je aandacht nauwkeurig op je publiek
en maak je portemonnee gelukkig”

 

In dit geval, wist de persoon die jou het vergrootglas gaf, dat jij het perfecte publiek ervoor was (Ondanks hoe je het gebruikte). Achter de schermen, is er een bedrijf dat de vergrootglazen in massa produceert en dat bedrijf heeft marketeers, en die zorgen ervoor dat mensen zoals JIJ hun product kopen… maar hoe?

 

Spoiler alert, ze weten OP. WIE. TE. RICHTEN. Zoals een rode laser op een sniper altijd zijn weg vindt tussen de ogen van een zombie teddy beer knuffel.

 

En vanaf nu doe jij gewoon hetzelfde.

 

Je zult de basisprincipes van goede marketing goed mogen internaliseren: 

 

  1. Wat zeg je? 
  2. Tegen wie zeg je het?
  3. Hoe ga je deze mensen bereiken?

 

Geen zorgen, Ik help je op weg. Ik ga namelijk jouw advertentie een review geven en specifieke feedback geven, zodat jij weet wat je mag veranderen, om het resultaat te zien dat je zoekt. 

 

Het enige wat je mag doen om het te krijgen is: Stuur mij een e-mail met de titel “The basisprincipes van marketing” en schrijf (In je bericht/mail) de antwoorden onder die vragen met je advertentie in een bijlage.

 

Ik reageer terug. Gegarandeerd.

 

Ik kijk er naar uit. 

 

Go! Go!

 

Collin

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.