Hoe Je Gemakkelijk Een Advertentie Maakt Die Gericht Is Op Conversie

Gepubliceerd op 3 juni 2024 om 20:44

Ik zie het opnieuw en opnieuw: Goede advertenties die geen conversie genereren… ( = Geen

 

Telkens is het dezelfde cruciale fout die opvalt wanneer een advertentie wordt geplaatst. 

 

Ik ga je precies vertellen wat die fout is, en hoe jij ervoor kan zorgen dat je die uit de weg ruimt met het doel conversie ( € ) te genereren.

Hoe een ‘te hoge drempel’ jouw conversie verlaagt

Voor welke niche je ook adverteert, (de online marketing niche, makelaardij, fitness, daten, tandarts etc.) Ik zie constant marketeers het belang van 'drempels' overzien… Ik zal je precies vertellen wat ik daarmee bedoel: 

 

Afgelopen week gaf ik advies voor een date aan een maatje van me: Alejandro.

 

Hij is Spaans, Lang, goede looks, strak baardje, glimmend zwart haar, gekleed als James Bond en heeft een roos in zijn mond bij het Tango dansen. Je hebt het beeld. 

 

Hij lijkt op de casanova. Als je hem zou zien, zou je gelijk overtuigd zijn dat deze man een 100%  slagingspercentage heeft als het gaat om daten.

 

Hij vertelt mij dat hij faalt als het gaat om daten.

 

Mijn gezicht verandert in hetzelfde gezicht dat een leeuw zou trekken als een dierenverzorger zijn voerbak met gras vult...

 

Maar toen hij mij de reden vertelde waarom, was het nog erger dan ‘pick-up’ skills leren van Freddy Krueger.

 

Telkens wanneer Alejandro afstapt op een mooie mamacita, complimenteert hij haar op haar uiterlijk, wat goed is. 

 

Maar in plaats van het voorzetten naar een afspraak met een goede bak koffie, vraagt hij haar gelijk om zijn ouders te ontmoeten… en hij MEENT het. 

Jouw pijn is de lat die jij legt voor je prospect


Hij kent de dame pas net en hij gaat gelijk ham kaas, vliegende spaghetti op dinsdag taco dag

 

Doe dat…. alsjeblieft.. ALSJEBLIEFT.. niet! De kans van slagen daalt met 99%

 

In plaats daarvan verlaag je de drempel.

 

Normaal gesproken volg je op met: laten we een koffietje doen. Zoals een normaal menselijk gesprek zou verlopen, snap je? 

 

Maar hoe kan JIJ de drempel verlagen zodat jij jouw advertenties kan omzetten in keiharde cash?

 

‘Je verlaagt de drempel om het makkelijker te maken voor de prospect om actie te ondernemen’

 

We hadden het over Alejandro die zichzelf probeerde ‘te verkopen’ aan een mooie dame, en het meteen terug vuurde omdat hij te hoog inzette. 

 

Niet doen, Houd het simpel.

Het nummer #1 doel waar je naar moet richten
als het gaat om adverteren

 

Het doel van adverteren is het maken van sales 

 

Mensen kopen het product dat hun probleem oplost.

 

Jij bent hier om dat probleem op te lossen, niet om een ander probleem toe te voegen. 

 

Laten we als voorbeeld nemen dat jij adverteert voor hondenvoer. En jouw CTA (Call to action) is “Bel ons nu.”

 

Misschien werkt het wel… maar lang niet op z'n best want je maakt de drempel te hoog. 

 

Wat vind je hiervan? 

 

“Stuur ons een berichtje op whatsapp met de foto van uw hond en ontvang een gratis hondenspeeltje bij u thuis.” - Wat ze moeten doen is heel simpel. Het zijn letterlijk stappen. 

 

Ze hoeven niet te bellen naar een willekeurig nummer en kunnen het verkooppraatje uit de weg gaan. Iedereen doet dat het liefst.

 

Natuurlijk ga jij ze wel eerst een product verkopen en het gratis speeltje erbij sturen, maar dat zeg je later maar. 

 

Het enige wat jij nu op je to-do lijst moet hebben staan, is het vinden van manieren waarop jij de drempel voor jezelf kan verlagen en daadwerkelijk sales kan gaan maken. 

 

Als je dat gelukt is, en je wil een persoonlijke beoordeling, mag je mij binnen 24 uur van het lezen van dit bericht, jouw voorbeeld mailen en ik zal je sturen of het werkt of niet. 

 

Pak ze!

Collin

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.